Q & A
Q1. ログインができません。(I cannot login.)
「ログインができない。」とのお問い合わせをいただくことがございますが、考えられる主な原因としては、「お写真の販売期間がまだ開始されていない。」または、「お写真の販売期間が終了している。」あるいは、ID・パスワード・セキュリティコードの入力間違いとなっている場合です。なお、(※ID・パスワード・セキュリティコードは、半角英数字でご入力ください。)
セキュリティコードは、ログイン画面にアクセスする度にランダムにて変化致しますので、その都度表示されるセキュリティコードをご確認いただき、画面に表示されているアルファベットと数字を間違えないように気を付けてご入力ください。
When you cannot login, maybe the cause is
・The selling term is not start yet.
・The selling term is already finished.
・The ID, password, or security cord is wrong. (*Please type the ID, password, and security cord in half width.)
The security cord is changed whenever you access Login page, so please be careful to miss typing.
Q2. 注文が本当に完了したのか不安です。(I am afraid I could order or not.)
ご注文が完了致しましたら、ご入力いただいたメールアドレス宛に「ご注文確認メール」が自動返信メールで届きます。
After the order is accepted, you will get the email for checking your order by automatic replying.
もし、注文したにもかかわらず「ご注文確認メール」が届かない場合には、お手数ですが「お問い合わせフォーム」よりご連絡ください。
If you cannot get the email, please let us know by contact form.
※お客様ご自身による受信拒否設定や通信状態が不安定である事がメールが届かない原因として多くございます。ご確認くださいませ。
* However, sometimes you cannot get the email by the setting of email or internet condition, so please check these things.
Q3. 注文してから何日ぐらいで届きますか?(When the photo will be delivered to customer after the customer ordered?)
ご注文いただいたお写真は、ご注文日から20日以内に発送いたします。
25日以上経ってもお手元に届かない場合には、お手数ですが「お問い合わせフォーム」よりご連絡ください。
The photo will be delivered by 20 days. If you cannot get it by 25 days, please let us know about it in contact form.
※DVD動画など一部の商品につきましては納期が変動致します。販売ページにてご確認ください。
* The delivery date of some product which is DVD and so on will be changed. You can check on the selling page.
Q4. 返品・キャンセル(About returning and canceling)
商品の性質として個人様のオーダー製作の商品となります。
商品製作後のキャンセルには応じかねますのでご了承のください。
Photo is made for you, so please note it cannot be canceled after it was made.
注文と異なる写真が届いた、写真の汚れなど、当スタジオの過失による場合には、当社実費負担にてお取り替えさせていただきます。
その場合には、予め「お問い合わせフォーム」よりご連絡いただいた上、着払いにて当社宛に商品をご返送ください。
商品到着後、新しい商品をお送りさせていただきます。
When you get the photo which is different or dirty, please let us know and send it to us by cash on delivery, and we change it to your order one or new one.
なお、お客様のご都合による返品は承りかねますので、ご了承ください。
Please note we cannot accept to return by your reason.
Q5. 配送種類はどんな違いがあるの?(What is different between 3 types of delivery?)
商品配送は3種類ございます。
You can choose delivery way in 3 types.
≪販売企画によってご納品方法がことなる場合がございます≫
<< Please note some selling may be different way of delivery. >>
(1) クロネコヤマト DM便 (DM mail by kuronekoyamato)
ポストに投函されます。(ポスト投函後の商品の紛失については責任を負いかねます。)
The photo is mailed in the mail box. (Please note we do not take responsibility by losing the photo which was mailed.)
※従来のメール便が廃止となり、新たなサービスです。
* This is new service because conventional mail has been canceled.
(2) クロネコヤマト 宅急便 (The mail by kuronekoyamato)
直接、お客様に手渡しとなります。(大切なお写真、個人情報ですので宅急便指定をご利用頂きたくお願い申し上げます。)
Although DM mail by kuronekoyamato is mailed in the mail box, this delivery is hand-to-hand, so you should choose this type of delivery for precious photo or protecting personal information.
(3) ご自身によるデータダウンロード (To download data of photo by yourself.)
クレジット決済終了後、お写真データをダウンロードできるページ移動するための画面に移ります。その後、ダウンロードページに移動して頂きダウンロードをしてください。
After you paid by credit, you can see the page to go to download page, so please go to download page and download the photo.